© 2020 by Centaure Produccions, Barcelona

 

Santi Fondevila, «Selecció»

(Time Out)

Estem convençuts que Albert Arribas té coses a dir i que  la seva és la recerca d’un mon propi, d’una poètica que transcendeixi l’obvi i aprofundeix en l’estat d’ànim de l’individu o de la col·lectivitat. Però també estem convençuts que en aquest Selecció no ha trobat la manera intel·ligible d'explicar-se. Sembla que Arribas es desentén del tot de l’espectador amb l’esperança que s’avingui, sense entendre res, a l’experiència d’un viatge qui sap on, com qui mira una obra d’art contemporani d’aquelles que necessita 'background' per apropar-s'hi. El cert és que ja fa molt de temps que no ens preocupa qui és Godot perquè tots estem en cruïlles habitualment tot esperant, o desitjant..., que és l’espera més anguniosa.

L’obra utilitza el pretext del viatge d’una selecció nacional d’un esport minoritari per parlar, creiem, del desencant d’una generació de joves, i no tan joves, que o no han sabut o no han pogut decidir sobre el seu present i a qui el futur pinta negre. Europa és aquí el paisatge per on es mouen quatre joves en una gira de preparació per un partit suposadament important.

Selecció és un text volgudament hermètic pel que fa a les seves intencions i amb algunes petites contradiccions (per què TV3 aniria a cobrir un partit de la selecció espanyola?). No obstant, la posada en escena de l’autor és clara i hàbil pel que fa a la gestualitat i el maneig del tempo i ens ofereix unes notables interpretacions que omplen de llum la vulgaritat i l’avorriment. Albert Part, Jordi Collet, Joan Solé i Alberto Díaz creen quatre perfils molt genuïns gairebé sense vímets en un espai escènic molt ben aprofitat. A la fi, un experiment poc encertat.

  • Facebook - Grey Circle
  • Twitter - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle