top of page
Domènech
Crítiques
AcisGalatea_159.JPG
CAT



Jordi Domènech

Nascut a Manlleu (Barcelona), estudia piano a l’Escola de Música de Vic, a l’Estudi Àngel Soler i al Conservatori Superior de Música de Barcelona i cant a la Royal Academy of Music i a la Guildhall School of Music and Drama.

Ha actuat amb les principals orquestres de Catalunya i Espanya, amb els grups Orphenica Lyra, Hippocampus, Europa Galante, NeoBarock, La Colombina, Early Opera Company, London Baroque, Venice Baroque Orchestra, Música angelica, i Al Ayre Español i als principals festivals europeus (Glyndebourne, Innsbruck, Utrecht, Granada, Conca, Peralada, Viena, Moscou, Montpellier i Amsterdam entre d’altres) a més de ciutats com ara Los Ángeles, Tel Aviv, Roma, Lisboa, San Juan (Argentina) i Ljubjiana.

Ha participat en l’estrena de Passione secondo Matteo d’Adriano Guarnieri i de l’òpera Tat’jana de Corghi, pel Teatro alla Scala de Milà i de L’adéu de Lucrècia Borgia de Carles Santos.

Debuta a Catalunya amb un rol operístic amb Orfeo ed Eurídice de Gluck per als Amics de l’Òpera de Sabadell i al Gran Teatre del Liceu l’any 2001 amb Giulio Cesare in Egitto de Händel. Ha cantat, a més, al Gran Teatre de Burdeus, a l'Staadsoper d’Hamburg, la Cité de la Musique de París, el Teatro Massimo de Palerm, la Kontzerhaus de Viena, la Maestranza, l’Auditorio Nacional de Madrid, el Palau de la Música de València.

Ha cantat Amadigi, Rodelinda, Agrippina, La resurrezione, Belshazzar (pel Händel Festival Halle) i Messiah de Händel, Colpa, Pentimento e Grazia i Carlo, re d’Allemagna d’Scarlatti, La Didone de Cavalli (al Teatro alla Scala de Milà, i el Teatro Carignano de Torí), L’incoronazione di Poppea i L’Orfeo de Monteverdi, Boris Godunov de Mussorgky, Dido i Enees de Purcell, Bajazet, Tito Manlio i Ercole sul Termodonte de Vivaldi, Passió segons sant Mateu, Passió segons Sant Joan, Missa en si, Oratori de Nadal i Magnificat de Bach, Carmina Burana d’Orff (amb la Fura dels Baus), Stabat mater de Pergolesi, a més d’espectacles com a cantant-actor com ara Retaule d’avars amb Quartet Brossa i Falsalarma, i Remena nena amb Arnau Tordera i Orquestra Terrassa 48.

Ha rebut premis de piano, composició i cant (Premi al millor contratenor del Concurs Internacional de Cant Francesc Viñas 1997). Algunes de les seves composicions s’han escoltat al Gran Teatre del Liceu i el Palau de la Música Catalana. La seva cantata infantil Babaua. Les desventures de Mímí -dins del projecte Cantània de l’Auditori de Barcelona- va arribar a les 110 representacions.

  • Facebook - Grey Circle
  • Twitter - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle
bottom of page